
THE SEASONS
MALANDAIN BALLET BIARRITZ
ORCHESTRA OPEREI REGALE DIN VERSAILLES
ANDRÉS GABETTA dirijor, concertmaestru
THIERRY MALANDAIN coregraf
Muzica: ANTONIO VIVALDI, GIOVANNI ANTONIO GUIDO
Scenografie și costume: JORGE GALLARDO
Lumini: FRANÇOIS MENOU
Producție costume: VÉRONIQUE MURAT, CHARLOTTE MARGNOUX
Asistent producție costume: ANAÏS ABEL
Decoruri: FRÉDÉRIC VADÉ
Producție accesorii: ANNIE ONCHALO
Asistenți decor și recuzită: NICOLAS ROCHAIS, GORKA ARPAJOU, FÉLIX VERMANDÉ, RAPHAËL JEANNERET, CHRISTOF T'SIOLLE, TXOMIN LABORDE-PEYRE, MARUSCHKA MIRAMON, KARINE PRINS, SANDRINE MESTAS GLEIZES, FANNY SUDRES ET FANTINE GOULOT
Maeștri de balet: RICHARD COUDRAY, GIUSEPPE CHIAVARO, FREDERIK DEBERDT
Un proiect al Operei Regale din Versailles
Co-producător principal: Château de Versailles Spectacles – Opera Regală din Versailles, Orchestra Operei Regale din Versailles
Co-producători: Festivalul de Dans de la Cannes, Teatro Victoria Eugenia – Ballet T San Sebastián, Opera din Saint-Etienne, Theater Bonn, Teatro la Fenice, CCN Malandain Ballet Biarritz
Parteneri: Opéra de Reims, Espace Jéliote Oloron Sainte-Marie, Théâtre Olympia Arcachon
Sponsori: Fonds de dotation Malandain pour la Danse Suez, Association Amis du Malandain Ballet Biarritz, Carré des Mécènes du Malandain Ballet Biarritz
Concept:
Pornind de la o idee a lui Laurent Brunner, director al Château de Versailles Spectacles, și a lui Stefan Plewniak, violonist și prim-dirijor al Operei Regale din Versailles, acest balet împletește celebrele Patru anotimpuri ale lui Antonio Vivaldi cu pagini din Le Quattro Stagioni dell'anno (Cele patru anotimpuri ale anului), o lucrare puțin cunoscută a lui Giovanni Antonio Guido, contemporan și compatriot al „preotului roșu”.
În ceea ce privește realizarea sa, pornind de la aritmetică, sub influența numărului patru, strâns legat de creație, echilibru și armonie, putem spune în primul rând că Anotimpurile lui Guido trezesc amintiri legate de „belle danse” (dansul baroc), care a apărut în secolul al XVII-lea cu idealul de a guverna corpul și mintea în tandem și de a efectua mișcările cu grație, precizie și lejeritate. Numărul patru este, de asemenea, asociat cu Pământul și cu roata vieții, care nu se învârte întotdeauna lin, dacă nu chiar complet anapoda, având în vedere urâțenia, prostia și inumanitatea care proliferează. Cu Anotimpurile lui Vivaldi, suntem mișcați de o formă de dans mai naturală, mai umană.
În cele din urmă, transformăm lucrurile într-o fantezie poetică, iar cu aceste două cuvinte, aveți elementele de bază. Pe un fundal de petale negre răspândite la orizont, ființe înaripate deplâng pierderea spiritului și a clarității. De ce? Pentru că Anotimpurile sunt doar un balet și nu există nimic mai grav decât lucrurile de necrezut. (Thierry Malandain)