.jpg?177f36ac684c1113c08e92187f8771d5)
Kristine Opolais este una dintre cele mai solicitate soprane pe scena internațională, având o reputație solidă printre cele mai eminente artiste lirice ale lumii. Kristine Opolais a evoluat pe scenele Operei Metropolitană, Wiener Staatsoper, Staatsoper Berlin, Bayerische Staatsoper, Teatro alla Scala, Opernhaus Zürich și Royal Opera House. De asemenea, colaborează cu dirijori de renume precum Daniel Barenboim, Sir Antonio Pappano, Sir Simon Rattle, Sir Mark Elder, Andris Nelsons, Fabio Luisi și Kirill Petrenko.
În stagiunea din 2024-2025, Kristine își va face debutul la Opera din Leipzig, interpretând rolul Katerinei Izmailova în Lady Macbeth din Mtsensk, sub bagheta lui Andris Nelsons, și va reveni de asemenea la rolul său de referință, Cio-Cio San în Madama Butterfly la Opera din Tenerife și Opera din Sofia. În sfera concertelor, va aduce pe scenă Simfonia nr. 14 de Șostakovici la Opera Națională Finlandeză și Gewandhaus Leipzig, va încânta publicul cu concerte de gală în Anvers, Cracovia și Saltillo (Mexic) alături de Stephen Costello, și va încheia seria cu un recital la Shanghai Oriental Art Center, acompaniată de Agnese Egliņa.
Momentele cheie ale stagiunii 2023-2024 pentru artistă au inclus o interpretare concertantă a operei Lady Macbeth din Mtsensk de Șostakovici alături de Orchestra Simfonică din Boston la Carnegie Hall și la Boston Symphony Hall, sub bagheta lui Andris Nelsons.
Va reinterpreta rolul Katerinei Izmailova într-o revenire importantă la Hamburgische Staatsoper pentru a încheia stagiunea. Sezonul artistic precedent a marcat și mult-așteptata sa revenire în rolul titular din Aida de Verdi, într-o nouă producție la Opera Națională Lituaniană. A colaborat cu celebra pianistă Agnese Egliņa pentru o serie de recitaluri în Letonia, Ungaria și Brazilia.
Alte momente de vârf recente includ interpretarea de către Opolais a rolului Cio-Cio San la Teatro Municipale Giuseppe Verdi Salerno. Entuziasmul criticilor a fost stârnit de interpretarea sa „profund emoționantă”, aceștia notând că „personajul este redat cu perfecțiune, ea fiind Madame Butterfly însăși, cu o putere nemărginită asupra personalității”. Kristine Opolais a fost aclamată pentru interpretările sale distinctive la Opera Metropolitană, incluzând aparițiile sale în La bohème, Madama Butterfly și noile producții Manon Lescaut și Rusalka, care au fost difuzate la nivel internațional ca parte a seriei cinematografice „The Met: Live in HD”. În 2018, Opolais a revenit la Met pentru a interpreta rolul Suor Angelica, un rol pe care l-a înregistrat anterior la casa de discuri Orfeo. În mod memorabil, în 2014, a făcut istorie la Met cu două debuturi de rol în 18 ore. A oferit o interpretare excepțională în rolul titular din Madama Butterfly, doar pentru a o înlocui a doua zi la o reprezentație de după-amiază din La bohème, care a fost transmisă în cinematografe din întreaga lume.
Aparițiile lui Opolais la Royal Opera House, unde a fost proclamată drept „cea mai importantă soprană pucciniană a zilelor noastre” (The Telegraph), includ rolurile titular din Tosca, Manon Lescaut și Madama Butterfly. Cu Bayerische Staatsoper are o legătură importantă, debutând acolo în 2010 ca Rusalka în noua producție a lui Martin Kušej. Opolais a susținut concerte solo și recitaluri la Festivalul de la Salzburg, BBC Proms, Festivalul Tanglewood, Musikverein Wien, Baden-Baden Festspielhaus, Royal Opera House Muscat, Royal Concertgebouw și Carnegie Hall. A colaborat cu Berliner Philharmoniker, Gewandhausorchester Leipzig, Concertgebouworkest, Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii Bavareze, Filarmonica della Scala și NHK Symphony Orchestra. Discografia lui Opolais include un DVD al operei Tosca în Baden-Baden alături de Berliner Philharmoniker, sub bagheta lui Sir Simon Rattle.