bucurestiul-creativ
Distribuie

Ce este Bucurestiul Creativ ?

.

Festivalul Internațional „George Enescu” spune o poveste frumoasă despre și pentru România:

  • Este cel mai mare eveniment cultural internațional organizat de România și este recunoscut ca atare pe plan extern;
  • Include România în circuitul internațional al valorilor artistice și al tendințelor în muzică și arte;
  • Este un subiect pozitiv constant pentru presa străină și românească;
  • Promovează un compozitor roman de geniu, cu o valoare internațională autentică – George Enescu;
  • Promovează artiști români și tineri artiști concomitent cu artiști străini și consacrați;
  • Este un reper pozitiv și creează o stare de spirit pozitivă pentru români, fie că sunt sau nu fani ai muzicii clasice;
  • Este un catalizator pentru creativitate în formele ei cele mai diverse – muzica clasică, muzică contemporană, operă, artă plastică – integrând totodată și creația de tip nou: tehnologia.

Datorită și prin intermediul Festivalului Enescu, în perioada 30 august – 20 septembrie 2015, Bucureștiul și România se transformă ca prin magie. De aceea, sloganul Festivalului este: „Magia există”.

Magia Festivalului constă de fapt în actul de creație, iar creativitatea nu are limite prin esența ei. În plus, oricine poate fi „magician”, fără să fie neapărat un creator, ci prin participare, prin trăire, în conexiune cu creația realizată de alții.

Dacă magia nu are limite, înseamnă că ea iese din sălile de concert: ajunge în stradă, cuprinde orașul.

Dacă oricine are acces la magie, înseamnă că nu doar cei care merg la spectacole vor putea să aibă parte de o trăire magică, ci toți cei care participă, se implică, fac parte din viața orașului Festivalului.

Așadar, magia Festivalului va cuprinde Bucureștiul și îl va transforma prin creație în Bucureștiul Creativ.

.

Pentru ediția din 2015 a Bucureștiului Creativ tema este:

 

Provocarea unui geniu: Descoperă-l pe Enescu!

 

Complexitatea muzicii lui George Enescu este legendară. Dar o muzică atât de complexă oferă de fapt extrem de multe fețe de descoperit, ca un diamant scos la lumină din partitură. Depinde de fiecare dintre noi cum îl descoperă, ce simte și ce ia în viața lui din muzica lui Enescu!

  • Antonio Pappano spune că Enescu e ca “vinul roșu – adânc, închis la culoare”. „Muzica enesciană este densă, cu multe straturi de înțeles. E foarte greu de studiat, dar îți și oferă o satisfacție mare.” (sursa: Ziarul Metropolis, interviu de Adina Scorțescu)
  • “Muzica lui Enescu e muzica unui geniu”, spune dirijorul Vladimir Jurowski (sursa: Radio România Muzical, inteviu de Alexandru Mija), cel care a dus în premieră pe o scenăp londoneză Simfonia a III-a de George Enescu, la Southbank Centre, cu London Philharmonic Orchestra, după ce a interpretat-o pe scena Festivalului Enescu 2013.
  • Violonistul Remus Azoiței, singurul român profesor la Academia Regală din Londra vorbește despre compozițiile lui Enescu ca despre “lucrări care pot schimba universul unui artist”: “Au un impact profund, deschid perspective. Toată lumea câtă lucrări de Bach sau de Paganini, dar nu mulți interpretează Enescu, iar Enescu este mai valoros decât alți compozitori.”

Tu ce ai descoperit în muzica lui Enescu?

Ce ai luat din muzica lui Enescu, în tine, în viața ta și… chiar spațiul public?

Cum ai traduce muzica lui Enescu în orașul Festivalului, Bucureștiul Creativ ?

Vă provocăm să transformați Bucureștiul într-un Oraș care îl scoate la lumină pe Enescu, cu muzica sa, creând forme, culori și sunete extrase chiar din muzica sa, și anume din:

“Impresii din copilărie” suită pentru vioară şi pian, Op.28 (1940)

Redefinim împreună orașul, prin muzica lui Enescu!

.

Ce ne dorim să realizăm ?

.

Pornind de la „Impresii din copilărie” Bucureștiul va fi transformat prin muzică, care va aduce publicul mai aproape de acesta și de creatorul ei, permițându-i să o descopere într-un mod mult mai direct și personal.

În acest sens sunt încurajate abordările interactive, în care publicul este implicat activ în procesul acesta de descoperire al lui George Enescu și a muzicicii sale prin orice mijloace creative specifice fiecărui proiect în parte, fiind în același timp binevenite și acele proiecte în care publicul este spectator la această descoperire.

Astfel, proiectele vor fi grupate în:

1)              Grădina Festivalului: cuprinde spațiile verzi din fața Ateneului Român și a Sălii Mari a Palatului.

2)              Orașul Festivalului: locații din spațiul public (Piața Roma, Piața Sf.Anton, Piața Colțea, Băneasa Shopping City, Sala Radio) și alte spații posibile propuse de aplicanți și de parteneri.

3)              Festivalul meu: companii/furnizori de produse și servicii pot participa la Bucureștiul Creativ, prin realizarea de produse și oferte speciale cu ocazia Festivalului.

.

Cine poate participa la Bucureștiul Creativ ?

.

Instituții publice, companii, ONG-ui, artiști, persoane fizice.

.

Regulament

.

  1. Toate proiectele participante la selecție vor fi finanțate fie din sursele proprii ale fiecărui aplicant în parte, fie din sponsorizările atrase de aceștia pentru implementarea proiectelor propuse. Sponsorii proiectelor selectate pentru ediția de anul acesta a Bucureștiului Creativ vor primi din partea organizatorilor Festivalului expunere și vizibilitate după cum urmează:

> Pe pagina Bucureștiului Creativ de pe site-ul Festivalului;

> În articolele publicate pe site-ul Festivalului la secțiunea Bucureștiul Ceativ;

> Sponsorii fiecărui proiect selectat să participe la Bucureștiul Creativ pot fi menționați la finalul clipului de prezentare care va fi realizat de fiecare aplicant în parte, în măsura în care aplicanții aleg să facă astfel de materiale. Clipurile vor fi postate pe pagina de Facebook a Festivalului și vor fi incluse și în articolele de prezentare ale acestora de pe siteul Festivalului la secțiunea Bucureștiul Creativ;

> La locul de desfășurare al fiecărui proiect în parte, autorii proiectului pot include un vizual care să cuprindă descrierea acestuia și sponsorii;

> Pe pliantele Bucureștiului Creativ produse de Festivalul Enescu;

> Pe materialele care vor fi tipărite pentru fiecare proiect în parte din bugetul de proiect – în cazul în care aplicanții vor realiza și tipări astfel de materiale (ex.: afișe, pliante și alte materiale care au legătură cu proiectul în sine și vor fi distribuite la fața locului);

> În comunicarea pe care o va face fiecare aplicant proiectului său pe canalele pe care le are la dispoziție.

Notă: În situația în care proiectul nu va fi finanțat din resursele proprii ale organizatorului acestuia, fiind necesară atragerea de sponsorizări, organizatorul proiectului respectiv va purta discuții preliminare cu sponsorii avuți în vedere, obținând din partea acestora un acord informal de sponsorizare a proiectului în cazul în care acesta va fi selectat pentru includerea în Bucureștiul Creativ – ediția 2015.

  1. Aplicanții vor propune în formularul de aplicare locația dorită pentru desfășurarea proiectului, alegând dintre cele deja existente (spațiile verzi din fața Ateneului Român și a Salii Mari a Palatului, Piața Romei, Piața Sf.Anton, Piața Colțea, Băneasa Shopping City, Sala Radio), sau propunând o locație nouă, în cazul în care au autorizație/ aprobare pentru ea. Decizia finală de amplasare va fi a organizatorilor. Organizatorii vor urmări sa facă asocieri potrivite de mesaje si obiecte amplasate în spațiul public, neținând cont de criterii comerciale.
  1. Este exclusă și interzisă orice folosire și modificare a brandului Festivalului Enescu. Obiectele ce vor alcătui decorul proiectelor selectate vor avea o etichetare care va marca participarea acestora la Bucureștiul Creativ și asocierea cu Festivalul Enescu, conform regulilor de identitate vizuală a acestuia.
  1. Este exclusă și interzisă orice promovare a brandului propriu al organizatorului proiectului sau al sponsorilor acestuia prin obiectele ce alcătuiesc decorul proiectului. Obiectele/ vizualurile create sunt un dar adus comunității. Organizatorul și sponsorii proiectului vor fi identificați pe un panou separat, în asociere cu Bucureștiul Creativ și cu Festivalul Enescu, care va cuprinde și descrierea succintă a proiectului.
  1. Este exclusă și interzisă orice promovare a unui produs sau serviciu comercial pe obiectele de decor/vizualurile din cadrul Bucureștiului Creativ.
  1. Este permisă dezvoltarea unor strategii de promovare a proiectelor de către organizatorii acestora. Festivalul va susține promovarea proiectelor selectate prin canalele proprii, inclusiv printr-o secțiune de site propriu si interacțiune online/offline. Definirea Festivalului și a Bucureștiului Creativ în comunicarea aplicanților va fi corespunzătoare celei promovate de organizatorii Festivalului.

.

CALENDAR:

.

04.05.15               lansare apel public de participare la Bucureștiul Creativ

15.06.15               termen final pentru primirea proiectelor, în urma apelului public

19.06.15               comunicarea proiectelor selectate să participe la Bucureștiul Creativ- ediția 2015

27-29.08               montare proiectelor

30.08-20.09         desfășurarea proiectelor/evenimentelor

21-22.09               demontarea proiectelor

.

Cum se aplică ?

.

Cei care doresc să depună proiecte pentru a fi supuse selecției de anul acesta pentru Bucureștiul Creativ vor completa și transmite Formularul online de aplicație de pe site-ul Festivalului până la data de 15.06.2015, urmărind în descrierea proiectului respectarea integrală a Regulamentului de mai sus.

Formular online pentru aplicații>>

După trimiterea online a Formularului de aplicație pentru Bucureștiul Creativ, managementul programului va trimite un e-mail organizatorului proiectului prin care va confirma primirea acestuia. În cazul în care nu se primește confirmarea în termen de 72 de ore este necesară semnalarea acestui fapt prin e-mail la: [email protected]

.

După selecție

.

Proiectele selectate vor fi comunicate direct organizatorilor acestora la data de 15.06.2015, urmând a fi anunțate și pe site-ul Festivalului la secțiunea Bucureștiul Creativ într-un articol special pe această temă.

În perioada imediat următoare, organizatorii proiectelor selectate vor pregăti și transmite către echipa Bucureștiului Creativ planificarea activităților pentru implementarea proiectului pentru perioada 8 Iunie – 15 August 2015, urmând să prezinte raportări periodice, la date ce vor fi comunicate fiecărui organizator în parte, a stadiului în care se află pregătirile.

De asemenea, pentru proiectele selectate, organizatorul fiecărui proiect este invitat să realizeze un videoclip de max. 3 min în care va prezenta proiectul publicului căruia se adresează. Aceste videoclipuri pot fi realizate si cu telefonul mobil. Ele vor fi transmise pe canalele de social media ale Festivalului, organizatorul proiectului putând să îl popularizeze și prin mijloace de comunicare proprii.

.

Desfășurarea din teren

.

Organizatorul fiecărui proiect care va fi selectat pentru ediția de anul acesta a Bucureștiului Creativ este responsabil de montarea / demontarea tuturor elementelor proiectului în spațiile outdoor sau indoor și de menținerea acesora în condiții optime pe toată durata Festivalului.

De asemenea, echipa desemnată de organizatorul proiectului pentru buna desfășurare a acestuia din timpul Festivalului va fi responsabilă de derularea conform planului a tuturor activităților și evenimentelor proiectului și va fi, de asemenea, responsabilă pentru siguranța publicului participant la activitățile/evenimentele respective.

 

Contact:
Crina Radu
E-mail: [email protected]

Un proiect susținut de:

art&craft_logo

Distribuie