Max Emanuel Cencic
Distribuie

În ultimii ani, Max Emanuel Cenčić a fost recunoscut ca unul dintre cei mai importanţi contratenori din lume. Pentru început, a devenit cunoscut la nivel internaţional ca fiind membru al Corului de Băieţi din Viena, înainte de a se lansa într-o carieră de solist în 1992, ca soprană, şi din 2001 în postura de contratenor.

În momentul de faţă, are apariţii pe unele dintre cele mai importante scene ale lumii, printre care se numără Opera de Stat din Viena, Theater an der Wien, Opera de Stat din Bavaria, Semperoper din Dresda, Deutsche Oper Berlin, Opera din Frankfurt, Teatrul „Carlo Felice” din Genova, Teatro Real din Madrid, Gran Teatro del Liceu din Barcelona, Theatre des Champs-Elysees din Paris, Opera National de Lorraine din Nancy, Theatre Capitole din Toulouse, La Monnaie din Bruxelles, Grand Theatre din Geneva şi Teatro Nacional de Sao Carlos din Lisabona.

Ca interpret de muzică vocal-simfonică, Max Emanuel Cenčić a evoluat în locaţii renumite, precum Carnegie Hall, Barbican Centre din Londra, Concertgebouw din Amsterdam, Musikverein din Viena, Festspielhaus din Baden-Baden, Laeiszhalle din Hamburg, Palais Garnier din Paris, Frauenkirche din Dresda, Hessiches Staatstheater din Wiesbaden, Opera Nomori din Tokyo şi la festivaluri în Ludwigsburg, Potsdam, Halle (Handel Festspiele), Spoleto (Due Mondi), Ambronay, Eisenstadt şi Dubrovnik.

Dintre dirijorii cu care Cenčić colaborează în mod constant, îi amintim pe William Christie, Rene Jacobs, Ottavio Dantone, Diego Fasolis, Jean-Christophe Spinosi, George Petrou, Emanuelle Haim, Fabio Biondi şi Riccardo Muti.

Printre primele pietre de încercare ale carierei sale s-a numărat intepretarea rolului Nerone din opera „L’incoronazione di Popeea”, de Claudio Monteverdi, în Basel, interpretare care i-a adus titlul de „Cel mai bun cântăreţ debutant al anului 2013”, dat de către publicaţia Opernwelt. Alte momente importante în cariera lui Cenčić le-au reprezentat rolul Perseo, în demult-uitata cantată a lui Vivaldi, „Andromeda liberata” (concertul respectiv a fost înregistrat live de la Carnegie Hall de către Deutsche Grammophon şi a primit titlul de „Cel mai bun concert al anului 2005” din partea presei de specialitate din Japonia), apoi rolul titular din opera „Faramondo”, de Handel, precum şi rolul Heraldului din premiera absolută a operei „Medea” de Aribert Reimann, la Opera de Stat din Viena, în 2010.

Extrem de importante în cariera lui Cenčić au fost, în stagiunea 2012-2013, au fost producţia, turneul şi înregistrarea unei opere nou-redescoperite, „Artaserse”, de Leonardo Vinci. Acest întreg proiect a fost ideea lui, începând de la alegerea lucrării respective şi până la alegerea întregii distribuţii.

Un alt rol important este cel titular din opera „Alessandro”, de Handel, cu care apare la Salle Pleyel din Paris, Opera Royal din Versailles, la Vichy şi Wiesbaden, la Theater an der Wien şi Concertgebouw din Amsterdam. La prima reprezentaţie cu „Alessandro”, ce a avut loc la Opera Royal din Versailles, a primit renumita distincţia Arabella de platine, oferită de forumopera.com. Catalogul său de CD-uri este foarte mare şi numără câteva albume premiate. „Faramondo”, scos de Virgin Classics, în 2009, îi consolidează măiestria în operele lui Handel.

« Înapoi