Il POMO D'OROParis, le 23 janvier 2013
Distribuie

Il pomo d’oro este o orchestră înfiinţată în anul 2012, concentrându-se în special pe operă, dar fiind la fel de dedicată performanței instrumentale în diferite formațiuni. Muzicienii din acest grup sunt printre cei mai buni din întreaga lume, recunoscuți pentru interpretarea lor autentică pe instrumente de epocă. Ei formează un ansamblu de o calitate remarcabilă, îmbinând cunoștințe stilistice, cele mai performante abilități tehnice și entuziasm artistic. Colaborarea cu violonistul și dirijorul Riccardo Minasi a rezultat într-o primă inregristrare distinsă cu premii (Vivaldi, „Per l’Imperatore”). Cea de a doua înregistrare, a concertelor pentru vioară “Per Pisendel”de Vivaldi cu Dmitry Sinkovsky ca solist și dirijor, a primit premiul Diapason d’or. În 2012, il pomo d’oro a înregistrat 3 CD-uri solo cu trei contratenori – Max Emanuel Cencic, Xavier Sabata şi Franco Fagioli, sub conducerea lui Riccardo Minasi.

Albumul „Arias for Caffarelli” a fost distins cu „Choc de l’annee 2013” de către revista franceză “Classica”. Ultimele contribuții ale orchestrei la Naiva-Vivaldi-Edition sunt o înregistrare a “concerti per due violini”, pusă în scenă de cei doi violoniști de excepţie ai orchestrei, Riccardo Minasi și Dmitri Sinkovsky, lansată în octombrie 2013. În legătură cu un proiect de carte despre Gondola veneţiană de scriitorul american Donna Leon – il pomo d’oro a înregistrat o colecție de barcarole veneţiene cântate de Vincenzo Capezzuto.

Numeroase concerte (Toulouse, Paris, Munchen, Londra, St. Petersburg, la Geneva, St. Moritz, Kopenhagen, Potsdam, Schwetzingen, Versailles, Beaune, Köln, Hamburg, printre altele) sunt programate pentru 2014. Prima înregistrare de operă a orchestrei – „Tamerlano” de Handel – cu Xavier Sabata, Max Emanuel Cencic, John Mark Ainsley și Karina Gauvin în rolurile principale, sub bagheta lui Riccardo Minasi, va fi interpretată în concerte (Versailles, Munchen, Hamburg, Koln) și lansată de Naïve în martie 2014. il pomo d’oro a înregistrat, de asemenea, un recital Agrippina Arias de diferiţi compozitori cu mezzosoprana suedeză Ann Hallenberg, fiind dirijat tot de Riccardo Minasi, urmând să fie lansat de Naive în februarie 2014, prezentând numeroase prime înregistrări de piese de Perti, Orlandini, Graun, Galuppi, Sammartini, Legrenzi și altele.

Sezonul înregistrărilor din 2014 a început în ianuarie cu două înregistrări de Haydn – primul cu concerte pentru vioară, clavecin și coarne cu Riccardo Minaşi la vioară solo și dirijat, Johannes Hinterholzer, corn, și Maxim Emelyanychev, clavecin. Cea de-a doua înregistrare de Haydn este dirijată de la clavecin de Maxim Emelyanychev. Programul este un amestec de concerte pentru clavecin, un concert de vioară cu Riccardo Minaşi, o simfonie („la poule”) și Fantasia în Do Major, pentru prima dată înregistrate pe un clavecin.

Următoarea înregistrare de operă este programată pentru luna martie 2014: „Catone in Utica” de Leonardo Vinci, cu soliștii Franco Fagioli, Max Emanuel Cencic, Valer Sabadus, Juan Sancho şi alţii, sub conducerea lui Riccardo Minaşi.

Numele orchestrei se referă la titlul unei opere de Antonio Cesti, compusă pentru nunta împăratului Leopold I al Austriei cu Mărgărita Teresa a Spaniei la Viena în 1666. Operă a fost ultima parte a unei sărbători imperiale de o splendoare incredibilă , începând cu focuri de artificii de 73.000 rachete și un balet cu 300 cai. Cu douăzeci și patru de seturi de scenă diferite și efecte speciale uimitoare cum ar fi prăbuşirea turnurilor, zei care zboară și nave ce se scufunda, il pomo d’oro rămâne poate cea mai exagerată și costisitoare producție operatică din istoria genului, implicând un număr imens de cântăreți (50).

« Înapoi