Christopher Purves

Născut în Cambridge (Marea Britanie), Christopher Purves a fost membru al corului academic  la King’s College Cambridge unde a studiat limba engleză. La terminarea universității, acesta s-a alăturat grupului de rock&roll inovativ Harvey și Wallbangers, cu care a realizat turnee și înregistrări înainte de a-i fi oferită oportunitatea de a cânta „Don Pasquale” alături de… Citeşte mai mult »

Născut în Cambridge (Marea Britanie), Christopher Purves a fost membru al corului academic  la King’s College Cambridge unde a studiat limba engleză. La terminarea universității, acesta s-a alăturat grupului de rock&roll inovativ Harvey și Wallbangers, cu care a realizat turnee și înregistrări înainte de a-i fi oferită oportunitatea de a cânta „Don Pasquale” alături de Opera 80. Ulterior, și-a făcut apariția în rolul „Mass in C” a lui Mozart în Aix-en-Provence împreună cu Harry Christophers și The Sixteen după debutul său la Opera Națională Britanică în rolul lui Masetto din opera „Don Giovanni”.

Într-o strânsă colaborare cu directorul Richard Jones, Christopher s-a bucurat de multe critici constructive și aclamative pentru interpretările sale în rolul lui Wozzech la Opera Națională Galeză, Tonio Pagliacci pentru Opera Națională Britanică și mai recent, rolul principal în Falstaff la Glyndebourne Festival și Beckmesser în Die Meistersinger pentru Opera Națională Galeză.

Alte apariții pe scena operei includ roluri precum Marco Gianni Schicchi la Covent Garden, Lescaut Manon Lescaut* și Balstrode Peter Grimes pentru Opera North, rolul principal în „Don Giovanni” și „The General” (Generalul) în opera de James Macmillan „The Sacrifice” (Sacrificiul)  pentru Opera Națională Galeză, Alcina la Bayerische Staatsoper în Munich și Sharpless în producția lui Anthony Minghella a operei „Madame Butterfly” pentru Opera Națională Britanică. Christopher a debutat la Salzburg în opera lui Nono- „Al gran sole carico d’amore” în reinterpretare ce îi aparține Katie Mitchell, ce s-a desfășurat la Staatsoper în Berlin.

A creat rolul de Executioner (Executor) în opera „Ines de Castro” a lui James Macmillan pentru Opera Scoțiană și a jucat în Parthenogenesis, de asemenea a lui Macmillan la Festivalul Internațional din Edinburgh. În sezonul 2010/11 Christopher debutează la Houston Grand Opera precum Balstrode în Peter Grimes și la Opera Netherlands în rol de Redburn – Billy Budd.

În Londra a interpretat Méphistophélès în producția impresionantă „The Damnation of Faust” (Condamnarea lui Faust) în versiunea lui Terry Gilliam pentru ENO, „Rake’s Progress” (Progresul lui Rake) pentru Opera din Lille, Balstrode- „Peter Grimes*” pentru La Scala și în noua comisie a lui George Benjaminv„Written on Skin” (Scris pe piele), care s-a bucurat de o premieră care a avut mare succes la nivel internațional la Festival d’Aix en Provence.

A debutat ca interpret la Aldeburgh Festival și ulterior la Opera North și Kettle’s Yard în Cambridge pentru spectacolele lui Schubert – Schwanengesang. Christopher colaborează frecvent cu Simon Lepper. Înregistrările includ rolul principal în „Le Nozze di Figaro” pentru Chandos Records, „Messiah” cu Harry Christophers, „The Sixteen” și „Maria di Rohan” pentru Opera Rara. În anul 2012 debutul său de CD solo a virtuoasei arii a lui Handel ce a fost publicată de către Hyperion.

Pe scenă, Christopher a avut apariții în spectacole: „Simfonia nr. 9” a lui Beethoven alături de Orchestra of the Age of Enlightenment, „Aci, Galatea e Polifemo” și „Acis & Galatea” împreună cu Gabrieli Consort și Paul McCreesh la Wigmore Hall și în „Alexander’s Feast”, „Nelson Mass” de Haydn cu Orchestra de Cameră Scoțiană și „Simfonia a 8-a” a lui Mahler la  Casa da Musica în Porto.

Angajamentele din sezonul 2012/13 au inclus alte câteva spectacole pentru opera „Written on Skin” la Netherlands Opera, Covent Garden, Bayerische Staatsoper Munich și Toulouse, Walt Disney în premiera lui Phillip Glass a operei „The Perfect American”(Americanul Perfect) pentru Teatro Real Madrid și ENO, precum și recitaluri în Oxford și Lille.

Planurile sale de viitor includ debutul său la Chicago Lyric Opera în calitate de Sharpless în „Madame Butterfly” și o revenire pe scena Houston Grand Opera ca Alberich în primul său „Das Rheingold, Siegfried și Götterdämmerung”.


Evenimente cu Christopher Purves: